Wednesday 11 July 2012

KEJOHANAN WAJADIRI NASIONAL DI UPM 2012

Salam mahabbah, salam ukhuwah kpd sahabat2 Silat Cekak Hanafi UniSZA..
macam mane iman sahabat hari ini..admin harap smuanye bereh2 blak0 deh.
bingkisan kali nie, admin nk k0ngsi mengenai Kejohanan Wajadiri Nasional yg baru sahaja di adakan di UPM pd 7hb julai 2012..

Silat Cekak Ust Hanafi UniSZA  mnyertai Kejohanan Wajadiri kali ini dgn menghantar peserta seramai 25 org .Kej0hanan ini membuka 7 kategori iaitu sepasang pisau, kaki, tongkat, umum, papan sekeping, asas jatuh dan adegan praktikal. Srikandi UniSZA mnyertai kesemua kategori dan pahlawan2 UniSZA ( lelaki ) juga mnyertai semua kategori kecuali kategori asas jatuh.

Kami, bert0lak pada mlm 5hb julai dan smpai di h0mestay kami tepat pkul 9.45pg, 6hb julai. Alhamdulillah, sampai juga kami ke bumi KL. Selepas tu, kami bergegas myiapkan diri krn pada pkul 11pg, kami akan bert0lak ke festival bunga yg di adakan di Putrajaya dan Alamanda.

macam ragam ade. sejujurnya admin x pernah menjejakkan kaki ke putrajaya.. percaya x?..hehehe..











jalan2 cari makan..^^,











bergambar di festival bunga di Putrajaya..











antara hasil karya salah sebuah institusi yg menyertai festival ini..











selepas tue, kami pulang ke h0mestay kami yg terletak di Sungai Ramal, Bangi. Pada petang tue, kami buat persiapan nk bakar ayam..nyum3..hehehe.

Pada pagi 7hb julai, tepat jam 7.20pg kami bert0lak ke UPM bg meneruskan perjuangan dan menjalankan tanggungjawab kami.

Smpai je di UPM, kami di minta bergambar..muka2 sebelum perlawanan.."wajah mempamerkan senyuman, di hati mempamerkan keresahan"..hehehe..







Kejohanan mengambil masa selama 2 jam dan Alhamdulillah berakhir dgn jayanya..











Alhamdulillah, syukur kepada ALLAH krn keputusan Kej0hanan berpihak kepada pasukan wanita UniSZA peringkat IPT.. kami tidak menyangka kemenangan ini dan bersyukur sgt3 kpd ALLAH..segala usaha dan pengorbanan yg kami lakukan membawa hasil. Benarlah kata2 pepatah arab bahawa siapa yg berusaha, dia dpt hasilnya. Alhamdulillah, skuad UniSZA wanita memenangi 3 emas yg mewakili kategori sepasang pisau, papan sekeping, asas jatuh dan 1 perak mewakili sepasang kaki sekaligus menjadikan UniSZA ,muncul sbg Juara keseluruhan Wanita peringkat IPT 2012.

muka2 ceria mendapat pingat..^^,










itu dia, pahlawan melayu yg pantang di cabar..hehehe..^^,












byknye pingat shah, tp bukan syah punya smua tue..0pss, s0ry shah..~____~










munir bersama Piala Keseluruhan Wanita peringkat IPT 2012..^^,









Alhamdulillah, selesai sudah Kejohanan Wajadiri Nasional sesi 2012 ini.. thun depan, 2013, Kej0hanan Wajadiri Nasional akan di adakan secara rasmi di Uniten. Pakat serta ramai2 deh..

buat sahabat2 silat cekak hanafi Unisza, syukran katsir admin ucapkan krn menjayakan program ini bersama. sekalung tahniah admin ucapkan bt sahabat2 yg menyertai kej0hanan ini krn berjaya merangkul pingat emas. admin harap silat cekak hanafi unisza akan mengekakalkan kejayaan pada masa akan datang. sm0ga bertemu lagi sahabat2 di CABARAN PANDAI SILAT pada 7hb 0ktober 2012..^^,


No comments:

Post a Comment